Anasayfa

17-05-2021
Avrupalıların yüzde 12,3’ü Kovid-19 nedeniyle evden çalıştı
Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını nedeniyle Avrupa Birliği (AB) vatandaşlarının yüzde 12,3’ü geçen yıl işlerini evden yürüttü.
17 Mayıs 2021 Pazartesi

Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat), 2020 yılı evden çalışma verilerini yayımladı.

Buna göre, geçen yıl Kovid-19 tedbirleri ve sosyal mesafe kuralları nedeniyle AB vatandaşlarının yüzde 12,3’ü, iş yerine gitmek yerine evinde çalıştı. Söz konusu oran, salgın öncesindeki yıllarda yüzde 5 civarında seyrediyordu.

AB üyesi 27 ülke arasında 2020 yılında evinde çalışanların oranının en yüksek olduğu ülkeler yüzde 25,1 ile Finlandiya, yüzde 23,1 ile Lüksemburg ve yüzde 21,5 ile İrlanda oldu. Bu ülkeleri, yüzde 18,1 ile Avusturya, yüzde 17,8 ile Hollanda, yüzde 17,2 ile Belçika, yüzde 17 ile Danimarka, yüzde 15,7 ile Fransa, yüzde 14,8 ile Almanya ve Malta izledi.

Söz konusu oranın en düşük olduğu ülkeler ise yüzde 1,2 ile Bulgaristan, yüzde 2,5 ile Romanya, yüzde 3,1 ile Hırvatistan, yüzde 3,6 ile Macaristan olarak belirlendi.

AB ülkelerinde evden çalışma oranı kadınlarda ortalama yüzde 13,2 olurken, erkeklerde yüzde 11,5 seviyesinde gerçekleşti.

Haberler


Rodop ilinde yangın riski yüksek

YTB’den genç kalemlere çağrı

İTB kurucularından Mehmet Hilmi vefatının 95. yıl dönümünde anıldı

Balon balığının kilosuna 5,33 euro destek verilecek

Her yıl ortalama 357 kişi boğularak hayatını kaybediyor

Ketenlik Çocuk Kitap Okuma Kulübünden ’Küçük Prens’ etkinliği

Yangın söndürme helikopteri düştü

İskeçe Azınlık Ortaokulu – Lisesi Okul Aile Birliğinden Başkonsolos Aykut Ünal’a ziyaret

İskeçe’de Aşure buluşmaları başlıyor

ABTTF, Avrupa Parlamentosundaki temel haklar oturumuna katıldı

Gümülcine Belediyesi Erişilebilirlik Merkezi Projesi AB programına dahil edildi

Türk ve Yunan fotoğraf sanatçılarından ortak sergi