Anasayfa

09-01-2022
Aşı sertifikasında neler değişiyor?
Konuyla ilgili Ortak Bakanlık Kararı Resmi Gazete'de yayımlandı.
9 Ocak 2022 Pazar

İkinci doz Kovid-19 aşısından yedi ay sonra hatırlatma dozunu yaptırmayanlar aşısız kabul edilecek. Uygulama 1 Şubat tarihinden itibaren yürürlüğe girecek.

Konuyla ilgili Ortak Bakanlık Kararı Resmi Gazete'de yayımlandı. Karar göre Aşı Sertifikası'na sahip olabilmek için, ikinci doz aşıdan ya da tek dozluk aşılarda birinci aşıdan en fazla 7 ay sonra hatırlatma dozunun yapılmış olması gerekiyor. Sağlık Bakanı Thanos Plevris'in 1 Şubat tarihinden itibaren geçerli olacağını açıkladığı uygulamaya göre, yedi ay içerisinde hatırlatma dozunu yaptırmayanlar aşısız kabul edilecek.

Karara göre, Kovid-19 aşısını en az 14 gün önce tamamlanmış olanlar ile hastalığı geçirme nedeniyle Kovid-19 aşısının ilk dozunun 14 gün önce tamamlamış olanlar da tam aşılı kabul edilecek.


Haberler


BTTÖB Yönetim Kurulu’ndan Başkonsolos Aykut Ünal’a ziyaret

Mehmet Hilmi vefatının 95. yılında kabri başında anılacak

Azınlık okuluna kayıt engeline tepki: Ebeveyn gerekçesiyle iki öğrenci reddedildi

Belçika’da Avramopulos hakkında gözaltı kararı çıkarıldı

“Kur’an-ı Kerim’i Güzel Okuma, Ezan’ı Güzel Okuma ve Tecvid Yarışması” tamamlandı

Dışişleri Bakanlığından İsrail’in Yunan vatandaşlarına yönelik uygulamasına tepki

İskeçe Türk Birliğinden piknik etkinliği

Mehrikoz’da aşure etkinliği

Batı Trakya Fenerbahçeliler Derneğinden kapatılma sürecine ilişkin bilgilendirme toplantısı

Halk Birliğinden “Telebakım” programına eleştiri

Kuraklık alarmı: 12 adada olağanüstü hal ilan edildi

Makul reddedilebilirlik: Vekil güçlerin sinsi gözdağı taktikleri