Anasayfa

09-11-2020
Kikilias: "Maske zorunluluğu ilkbahara kadar devam edecek"
Sağlık Bakanı Vasilis Kikilias, maske kullanımının ilkbahar aylarına kadar devam edeceğini açıkladı.
9 Kasım 2020 Pazartesi

Halkın önlemlere uymasının hayati bir konu olduğunu vurgulayan Kikilias, "Bütün gün iç ve dış mekanlarda zorunlu maske kullanımı öyle görünüyor ki ilkbahar aylarına kadar devam edecek. Aynı zamanda gece bir saatten sonra sokağa çıkma yasağı uygulanmayacak diye bir şey de yok. Çünkü son günlerde bazı bölgelerde meydanlarda gördüğümüz görüntüler hiç de iç açıcı değil." diye konuştu.

Deneylerin tamamlanması halinde yıl sonu veya 2021'in ilk haftalarında riskli gruplar ve sağlık personeli için kullanılacak aşının teslim alınacağını belirten bakan Kikilias, halkın 2 - 3 ay sabretmesini istedi.

Kikilias şöyle konuştu: "Önümüzdeki 2 - 3 ay boyunca herkesin sabretmesini istiyoruz. Mutlaka bir süre sonra farklı bir normale döneceğiz. Küçük bir azınlık önlemlere uymuyor ve tüm yaşananlara inanmıyor. Bir savaşın tam ortasında bulunuyoruz. Herkesin sorumluluk bilinciyle hareket etmesi gerekir."

Sağlık Bakanı, özellikle Selanik'te ve kuzey Yunansitan'da durumun son derece ciddi olduğunu belirterek, "Şu anda Selanik'te mobil ekipler testlere devam ediyor. Yapılan 10 testin 2'si pozitif çıkıyor. Bu çok ciddi bir rakam. Özellikle gençler belirti göstermiyor ancak hastalığı yayıyor. Buna çok dikkat etmek gerekiyor." diye konuştu.

Haberler


Koyunköy Gençlik Derneği İskeçe’de Erasmus+ gençlik projesine ev sahipliği yaptı

Rodop ilinde yangın riski yüksek

YTB’den genç kalemlere çağrı

İTB kurucularından Mehmet Hilmi vefatının 95. yıl dönümünde anıldı

Balon balığının kilosuna 5,33 euro destek verilecek

Her yıl ortalama 357 kişi boğularak hayatını kaybediyor

Ketenlik Çocuk Kitap Okuma Kulübünden ’Küçük Prens’ etkinliği

Yangın söndürme helikopteri düştü

İskeçe Azınlık Ortaokulu – Lisesi Okul Aile Birliğinden Başkonsolos Aykut Ünal’a ziyaret

İskeçe’de Aşure buluşmaları başlıyor

ABTTF, Avrupa Parlamentosundaki temel haklar oturumuna katıldı

Gümülcine Belediyesi Erişilebilirlik Merkezi Projesi AB programına dahil edildi